⇒⇐ MEN TATARMAN TATARMAN, DUNYAĞA QOL ATARMAN, YAMANLIQTAN QAȘARMAN, YAQȘILIQMAN YAȘARMAN, QAYDA BARSAM AYTARMAN, MEN TATARMAN TATARMAN!⇐⇐********* Qoș keldĭnĭz saypamĭzğa! Qapımız așıq törĭmĭz boș!

Bucataria tatareasca. Tatar aşkanası

tatar,tatarca,tatarşa,tatarlar,tatarlık,tartar,tatars,tatari,tatareşte,sabantoy,kalakay,apakaylar,aş

O filmare cu cateva femei tatare pregatind cu iscusinta cocături traditionale tataresti.


update:

1. "malebe kalakay"(o placinta din foi cu diverse umpluturi)- in video,la inceput, se vede cand intind foile si le ung cu ulei.
2. "tatar boregi"(placinta la tava -cu diverse umpluturi)- cele din tavile mici pe care le bagau in vatra(pîrîn).
3. "suberek"[placinta cu carne(et)~branza(pener)]- sunt cele pe care le prajeau in ulei(may).
4. "kalakay"(un fel de lipie)
5. "nogay/tatar cayi"[ceai tataresc - din apa(su), lapte(sut), piper(karabiber), sare(tuz)]- aici nu se mai obisnuieste aceasta bautura, tatarii dobrogeni servind cocaturile cu koşap(compot) sau ayran.

3 comentarii:

mihaeladr spunea...

Mi-e pofta de ce-au facut. Pacat ca nu prea am inteles prea mult.Prima oara cred au facut un fel de lipii, apoi gogosi dar nu stiu cu ce si la sfarsit ce au baut? Am ghicit ceva?

tatarman spunea...

Ti-am raspuns printr-un update la postare.Ar fi trebuit sa o fac de la inceput dar m-am grabit :)
Ai fost pe aproape...ce sa zic...:))Acum ca ti-am spus si de compozitia bauturii cred ca abia astepti sa gusti =))

karma police spunea...

ceaiul tataresc este la fel ca cel tibetan, pe care il beau cind e frig....

Trimiteți un comentariu

COMENTARIILE SUNT SUPUSE MODERARII INAINTE DE PUBLICARE!
COMENTARIILE "ANONIM" NU VOR FI PUBLICATE!