⇒⇐ MEN TATARMAN TATARMAN, DUNYAĞA QOL ATARMAN, YAMANLIQTAN QAȘARMAN, YAQȘILIQMAN YAȘARMAN, QAYDA BARSAM AYTARMAN, MEN TATARMAN TATARMAN!⇐⇐********* Qoș keldĭnĭz saypamĭzğa! Qapımız așıq törĭmĭz boș!

Reţetă ŞUBEREK

Reţetă ŞUBEREK - placintă tătărească

Ingrediente pentru aluat:

-faina : 800 grame
-apa calduta :300 sau 350 ml
-sare-3 lingurite


Se framanta o coca adaugandu-se treptat apa si faina. In final coca nu trebuie sa fie vartoasa, dar nici foarte moale.

Imediat dupa ce este framantat, aluatul se taie in fasii lungi si grosute care se taie apoi in bucati mai mici din care se fac bile. Acestea se intind in foi rotunde si subtiri (atentie, nu trebuie sa fie mai groase de 3-4 mm, insa nici nu trebuie sa se exagereze ca sa devina transparente). Din cantitatile mentionate, ar trebui sa iasa 20-21 foi rotunde de marimea unei farfurii.

Ingrediente pentru umplutura:

-carne vita : 450 g
-ceapa uscata : 3 bucati
-sare
-piper (o lingura)
-un ou

Ceapa se taie foarte marunt. Carnea tocata se amesteca bine cu ceapa, piperul sarea si oul.

In fiecare foaie intinsa se pune o lingura de carne si se imprastie(pe jumatate din foaie) iar a doua jumatate, se pliaza peste prima, si cam la jumate centimetru de margine, aluatul este presat cu varfurile degetelor. Apoi, cu marginea unei farfurii mici se taie aluatul la 1mm de locul a fost presat cu degetele si apoi se indeparteaza marginile.

Din marginile taiate nu se mai fac alte foi (se pot praji insa separat obtinandu-se din ele "crocănţele" )

Suberek-ul se prajeste in ulei foarte bine incins. Se pun cam 2-3 cm(h) ulei in tigaie (suberek-ul nu trebuie sa fie acoperit de ulei).

Dupa ce s-a prajit, se scoate intr-o farfurie in care e lasat cateva secunde, dupa care se pune intr-un vas si se acopera cu un capac pentru a se pastra cald. E foarte important sa fie acoperit pentru ca aburii fragezesc foarte bine aluatul, acesta devenind mai moale.

UPDATE:

20 comentarii:

felicia(mangalia) spunea...

V-as ruga sa-mi dati si mie reteta de placinta cu carne geantak(sper ca am scris corect).Am mancat la niste tatari este delicioasa,dar nu au vrut sa-mi spuna reteta,deaceea va rog daca stiti despre ce vorbesc sa ma ajuta-ti.Astept raspuns.

tatarman spunea...

Cred ca nu v-au dat reteta pentru ca nu o stiau :))Glumesc!
Geantâk-ul chiar era urmatoarea reteta pe care urma sa o postez, insotita de poze si filmare.Daca nu in aceasta saptamana, in cea viitoare sper sa apara pe blog.Putina rabdare ;)

felicia(mangalia) spunea...

Multumesc din suflet,astept cu nerabdare.

felicia(mangalia) spunea...

Oare sa mai astept?Pacat eu chiar speram sa postati reteta.....ASTA ESTE!!!

tatarman spunea...

Am pus reteta in termenul pe care l-am promis(max. 2 saptamani), dar se pare ca nu ati fost indeajuns de interesata de ea din moment ce nu stiati ca este postata pe blog inca de acum 3 luni :)
adresa retetei:
http://tatar-tatarman.blogspot.com/2010/06/cantik-geantik-mancare-tatareasca-tatar.html

sau intrati la "Cuprins"-"Retete Culinare Tataresti"(gasiti aici mai multe retete tataresti)-"Reteta Cantik/Geantik"

tatarman spunea...

...V-as ruga sa reveniti apoi cu un comentariu in cazul ca ati incercat reteta ;)

felicia(mangalia) spunea...

Din suflet va rog sa ma iertati,dar intr-adevar nu am deschis la cuprins am deschis la reteta de suberec acolo unde am comunicat cu dvs.Am facut placinta geantik a iesit minunata exact gustul si finetea aluatului pe care eu le apreciam.Va multumesc si voi continua sa incerc retele tataresti sunt foarte interesata.As mai avea o rugaminte....am fost invitati de o fam. de turci la Bairam-ul ce va urma si as vrea sa stiu cu ce ar fi potrivit sa mergem in mana tinand cont ca pentru dansii este o sarbatoare mare,iar noi intram prima oara in casa lor. MULTUMESC DIN SUFLET SI SPER CA NU V-AM SUPARAT CU NEATENTIA MEA.

felicia(mangalia) spunea...

As mai avea o rugaminte.Am cautat pe net reteta de foi de baclava dar nu am gasit nimic se poate sa ma ajutati?

tatarman spunea...

Nicio problema, ma gandeam doar ca am fost judecat pe nedrept ca neserios :))
Nu exista o "regula" a vizitelor cu ocazia Bayram-ului. Procedati la fel ca si cu o familie romaneasca. Daca nu va permiteti un Mercedes cu funda, o cutie de bomboane si un buchet de flori ar fi de ajuns :))Daca au copii mai mici, le luati si lor cate o ciocolata sau le dati niste banuti(5-10 lei in functie de aglomeratie,buzunar,darnicie si disponibilitate :)). Oricum ar fi sa nu ajungeti la cheltuiala unui sejur de o saptamana la munte :))

Despre foile de baclavale...aluatul este ca de paine, iar o foaie trebuie intinsa pana devine transparenta atat incat sa puteti citi un text de carte dincolo de ea. Dar puteti folosi pentru prima incercare si foi de placinta din comert.

felicia(mangalia) spunea...

La aluatul de baclava se pune cumva iaurt sau smantana? Nu vreau foi din comert imi doresc sa reusesc sa le pot face in casa.Va multumesc mult si apreciez ca sunte-ti deschis la dialog.

felicia(mangalia) spunea...

Puteti posta si reteta de baclava cu imagini???Imi cer scuze pentru indrazneala,dar sunt foarte interesata .

tatarman spunea...

Retetele pe care le postez sunt facute de altcineva iar eu doar o intreb reteta si fac filmuletele cand o prind in "actiune". Daca acea persoana face baclavale de Ramazan Bayram-ul de saptamana viitoare, va aparea reteta si pe blog, dupa sarbatoare. Ar cam fi cazul sa postez si o reteta de dulce, nu? Incercam sa o facem si p-asta :)

felicia(mangalia) spunea...

Super!!!!!!!!!!!!!!Multumesc si astept .

felicia(mangalia) spunea...

BAIRAMINIZ KUTLU OLSUN!!!(sper sa fi scris bine),va doresc din tot sufletul un paste fericit alaturi de cei dragi,multa sanatate si foarte multe realizari!!!

tatarman spunea...

Multumim, la fel si tie iti dorim! Este scris bine, in lb. turca :)

- Ramazan-ul islamic si Pastele crestin nu au nimic in comun pentru ca au semnificatii total diferite.Ramazanul sarbatoreste relevarea Coran-ului catre profetul Mohamed, iar Pastele reprezinta invierea lui Isus. Poate singura apropiere o face faptul ca amandoua religiile s-au nascut in jurul celor doua evenimente.

felicia(mangalia) spunea...

Cand postati si ceva dulce traditional?

tatarman spunea...

Am sa postez dar cand...nu pot spune inca :)

Anonim spunea...

"TATARMAN",Felicitari pentru blog, dar permite-mi o mica "scapare" la explicarea semnificatiei "Ramazanului".
Scrii asa:"Ramazanul sarbatoreste relevarea Coran-ului" si cred ca a vrut sa fie "revelarea" in intelesul de "a face cunoscut prin inspiratie divina"Coranul a fost revelat in peste 20 de ani, fiecare capitol fiind dictat de Mahomed (Coranul este cuvantul lui Allah iar Mahomed doar un intermdiar) si scris imediat de scribi."

Ghiul spunea...

Scuze,se pare ca, comentariul meu se va inregistra sub.... un "anonim".N-am vrut sa fie asa..Trebuia sa scriu profilul, adresa URL...dar nu stiu cu ce se "mananca".Sunt Ghiul.Imi place blogul.O zi buna.

Vasile Floroaia spunea...

Felicitari pentru blog! Am mancat pe litoral, cam acum 25 de ani, suberek fara umlutura. Reteta de aluat este aceiasi?
Multumesc!

Trimiteți un comentariu

COMENTARIILE SUNT SUPUSE MODERARII INAINTE DE PUBLICARE!
COMENTARIILE "ANONIM" NU VOR FI PUBLICATE!